[Opgelost] Storing Hosted Exchange en Hosted Desktop 07-09-2016

Op dit moment is er een storing in de omgeving waardoor het inloggen op de hosted desktop, hosted exchange en de webmail.

Accounts die reeds zijn ingelogd kunnen gewoon doorwerken, nieuwe inlogpogingen werken niet.

Aanvang storing: 07-09-2016 17:00 uur
Einde storing: 07-09-2016 19:45 uur

Update 18:40 Exchange en webmail werken weer.

Update 19:45 Alles werkt weer zoals het hoort.

Wij zijn druk bezig het probleem/de storing op te lossen.
Excuses voor het ongemak, bedankt voor uw geduld!

Ransomware doet zich voor als Windows activatiescherm

De ransomware blokkeert de desktop van het slachtoffer en vraagt om een activatiecode terwijl het bovenin icoontjes heeft van Teamviewer en LogMeIn. Daarmee wordt de indruk gewekt dat gebruikers met deze applicaties aan de slag moeten zodra zij contact hebben met de “supportdesk”.

Het lek is ontdekt door een malware-onderzoeker die zichzelf S!RI noemt en Symantec. De onderzoekers hebben het nummer gebeld om te achterhalen wie er achter dit softwarepakket zit maar ze kregen niemand te pakken.

De oplossing

Een van de onderzoekers van Symantec pluisde het programma uit en kwam erachter dat de unlock-code hard coded in het programma zit en voor iedere gebruiker dus hetzelfde is. Gebruikers die zijn besmet met de ransomware kunnen met de volgende code de computer unlocken: 8716098676542789

De onderzoekers kwamen er verder achter dat de ransomware voornamelijk wordt verspreid in combinatie met het programma freedownloadmanager.exe

randsomeware

Bron: webwereld.nl